Instrumente de analiză a site-ului : 4 instrumente puternice și „gratuite”

V-ați gândit vreodată să faceți o analiză a site-ului dvs. pentru a urmări performanțele acestuia?

Iată 4 instrumente de analiză a unui site care sunt utile și merită încercate. În majoritatea cazurilor acestea sunt gratuite.

       1. Lucky Orange

Această metodă oferă o încercare gratuită de 7 zile. În momentul în care acest software este instalat, va începe să urmărească vizitatorii de pe site. Se pot monitoriza în timp real, unde navighează, chiar și mișcările mouse-ului.

Mai mult decât atât, dacă se dorește, se poate interacționa cu ei în timp ce navighează prin trimiterea unui mesaj. Se poate afla din ce țară sunt și ce pagini au vizionat, astfel încât poare fi începută o conversație.

De asemenea, această modalitate de analiză vă va ajuta să răspundeți la întrebarea de ce majoritatea vizitatorilor nu se transformă în clienți.

        2. Google Analytics

Acest tip de program permite o analiză optimă a traficului de pe site. Este extrem de util atât pentru companii mici, care nu doresc sau nu își permit să investească într-un serviciu plătit, dar și pentru companiile mari, care pot utiliza acest soft combinat. De asemenea, acest program oferă nenumărate rapoarte și detalii despre activitatea vizitatorilor pe site.

Soft-ul are o zonă numită ”Overview of Audience reports” , de unde poți afla care este numărul de utilizatori, numărul de pagini vizitate, durata medie de încărcare a paginii , precum și rata de eroare a acestora.

Pentru a putea vedea toate aceste informații este necesară crearea unui cont Google Analytics, în plus de asta este gratuit și permite personalizarea rapoartelor.

         3. Verificați-vă site-ul pe mai multe browsere

În momentul actual există o mulțime de platforme și browsere, încât nu există o certitudine clară dacă site-ul dvs. va funcționa în parametrii normali pe toate aceste platforme. Instrumentul care ar putea fi folosit în această analiză este Browserstack, care vă permite să alegeți o selecție de browsere și platforme, care ne va afișa o captură de ecran a aspectului site-ului dvs. pe fiecare dintre aceste platforme/browsere.

         4. HOTJAR

Acest instrument oferă atât analize ale utilizatorilor cât și feedback. Mai mult decât atât, acesta oferă o mulțime de caracteristici și rapoarte puternice, printre care:

HEATMAPS , în această zonă putem analiza click-urile, mișcările de mouse și scroll-urile utilizatorilor, prin care putem constata care sunt cele mai accesate zone din site.

RECORDINGS, aici poți vedea pentru cât timp vizitează utilizatorii site-ul, și dacă secțiunile pe care le folosiți sunt eficiente și atrag atenția.

FUNNELS, acesta te ajută să observi care este procentajul vizitatorilor care convertesc, câți dintre ei părăsesc site-ul fără a achiziționa nimic, bazându-ne că site-ul tău este unul de tip vânzări online.

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *