Cum afecteaza viteza de raspuns a site-ului tau campania SEO?

Vom incepe cu pasi mici, si anume: campania SEO si ce reprezinta aceasta. SEO sau Search Engine Optimization este un proces de imbunatatire atat a calitatii, cat si a volumului de trafic din cadrul unui site web prin intermediul motoarelor de cautare.

O explicatie mai convenabila ar fi urmatoarea: optimizarea vizibilitatii unui site pe cautarile organice consta in prezenta acestuia in cadrul tuturor tipurilor de cautari ale utilizatorilor(discutii, blog-uri, imagini, videoclipuri etc.). Mai mult, cu cat un site web se afla intr-o pozitie mai avantajoasa in paginile de rezultate respective, cu atat traficul catre acesta va creste exponential.

Acum ca am inteles sensul campaniei SEO si cum ne poate ajuta aceasta, vom trece la urmatoarea intrebare: Oare compania de gazduire web influenteaza in vreun mod strategia mea SEO?

Contrar opiniilor populare, gazduirea web joaca un rol important, as putea spune chiar fundamental, in campania SEO. Este adevarat faptul ca gazduirea web nu garanteaza o crestere vizibila sau radicala a rank-ului in motorul de cautare, dar totusi nu trebuie trecuta cu vederea. Aceasta ajuta, in principal, la evitarea numeroaselor consecinte ce pot aparea in urma unor alegeri nepotrivite din perspectiva a mai multor factori relevanti precum: timpul de incarcare a paginilor web, locatia serverului, IP-ul dedicat sau comun, timpul de inactivitate al serverului si multe altele.

Acest articol se va concentra pe unul dintre cei mai importanti factori din punct de vedere al generarii de trafic pe site, si anume viteza de incarcare a paginilor web din cadrul unui site sau, pe scurt, viteza paginii.

Ce este viteza paginii?

Viteza paginii poate fi descrisa in doua modalitati:

  1. Timpul de incarcare al unei pagini, adica timpul necesar pentru a afisa in intregime continutul unei pagini specifice;
  2. Timpul de incarcare necesar primului byte, adica timpul necesar motorului de cautare pentru a primi primul byte de informatie de la serverul web.

Oricum ati alege sa masurati acest factor, o pagina cu timpul de incarcare scurt este optim! In urma mai multor teste si cercetari web, s-a observat faptul ca, fara nici o indoiala, cu cat viteza unei pagini web este mai mare, cu atat pagina respectiva va converti mai bine.

In plus, Google a indicat faptul ca viteza site-ului web si implicit a paginii este unul dintre factorii folositi in algoritmul acestora de clasare(ranking) a paginilor web. Mai mult, unele studii au aratat ca Google ar putea masura in mod specific timpul de incarcare necesar primului byte atunci cand ia in consideratia viteza unei pagini!

Lasand la o parte algoritmii Google, viteza de incarcare a unei pagini este imperativa pentru experienta utilizatorilor. Paginile care se incarca mai greu tind sa aiba o rata de bounce ridicata, adica utilizatorii isi pierd rabdarea si pleaca spre urmatorul rezultat din motorul de cautare.

In urma unor sondaje internationale realizate de catre Akamai si Gomez.com, s-a descoperit faptul ca aproximativ jumatate din utilizatorii web se asteapta ca pagina unui site sa se incarce in maximum 2 secunde. De asemenea, acestia tind sa abandoneze pagina respectiva in cazul in care aceasta nu s-a incarcat in maximum 3 secunde.

Daca aveati impresai ca vestile proaste se opresc aici, va inselati! Aceste sondaje au fost realizate in SUA, iar in Romania lucrurile stau putin diferit. Avand in vedere ca viteza internetului din Romania este surprinzatoare si se afla in top-ul tarilor cu cel mai rapid internet din lume, atunci cand vine vorba de viteza paginii, rabdarea utilizatorilor romani scade considerabil. Pe piata romaneasca, timpul maxim de incarcare a unei pagini inainte de a fi abandonata complet este de maximum 2.5 secunde, iar asteptarile majoritare ale utilizatorilor se incadreaza in targetul de 1.5 secunde!

Metode de imbunatatire a vitezei

Acum ca am inteles importanta covarsitoare a vitezei de incarcare atat a unui site, cat si a unei pagini specifice, vom incerca sa va ajutam cu cateva metode folositoare de imbunatatire ale acestora.

  1. Optimizarea imaginilor

Asigurati-va ca marimea imaginilor pe care le folositi sa nu fie mai mare decat este nevoie, sa fie comprimate pentru web si sa aiba formatul fisierului corect: PNG-urile sunt, in general, mai bune pentru grafica cu mai putin de 16 culori, in timp ce JPEG-urile sunt, in general, mai bune bune pentru fotografii.

In plus, incurajam folosirea imaginilor de tip sprite, cunoscute sub denumirea de CSS sprites. Acestea creaza un sablon pentru imaginile pe care le folositi frecvent in structura site-ului vostru (butoane sau iconite). CSS sprites combina toate aceste imagini intr-una singura, o incarca pe toata odata (folosind mai putine solicitari HTTP) si afiseaza doar sectiunile pe care le doriti afisate.

  1. Reducerea numarului de redirect-uri

Atunci cand o pagina redirectioneaza catre o alta pagina, utilizatorul trebuie sa astepte o perioada suplimentara de timp pentru ca ciclul de HTTP cerere – raspuns sa fie finalizat. Un exemplu sugestiv este modelul de redirect de pe telefonul mobil, care arata astfel: “gazduire.ro” → “www.gazduire.ro” → “m.gazduire.ro” → “m.gazduire.ro/acasa”

Fiecare dintre aceste redirectionari, influenteaza timpul total de asteptare!

  1. Compresia fisierelor

Folositi o aplicatie software pentru compresia fisierelor. Aceasta ajuta la reducerea dimensiunii fisierelor CSS, HTML si JavaScript care sunt mai mari de 150 de bytes.

Separat de aceasta aplicatie, va incurajam sa folositi si un program de compresie a imaginilor precum Photoshop. Astfel, puteti avea un control asupra calitatii imaginilor.

  1. Minimizarea CSS, JavaScript, and HTML (optimizarea codului sursa)

Prin optimizarea codului(incluzand stergerea spatiilor, virgulelor si a altor caractere inutile), va puteti spori considerabil viteza de incarcare a paginii. Mai mult, codul nu ar trebui sa contina comentarii, formatari si cod nefolosit, dar totusi existent. Una dintre recomandarile provenite direct de la Google este de a folosi YUI Compressor atat pentru CSS, cat si pentru JavaScript.

  1. Folosirea sistemelor de servere (CDN)

Un sistem de server sau CDN(Content Delivery Network) sunt un tip de sisteme ce contin copii ale datelor impartite catre noduri separate ale unei retele. Aceste noduri conlucreaza pentru a spori eficienta in rezolvarea cerintelor de continut web ale utilizatorilor. Modul de functionare este simplu: atunci cand vizitatorul unui site web descarca un fisier, acel sistem de servere alege cea mai buna locatie pentru completerea sarcinii si conlucreaza pentru a distribui continutul din serverele cache.

  1. Memoria cache a browser-ului

In general, motoarele de navigare inmagazineaza o mare parte a informatiei(imagini, fisiere JavaScript si altele) cu scopul de a exclude procesul de reincarcare completa a paginii in momentul in care un utilizator revine pe aceasta. Puteti folosi tot felul de instrumente ce va ofera posibilitatea de a seta data de expirare a cache-ului. Dupa aceea, puteti alege o data potrivita nevoilor voastsre. In cele mai multe cazuri, perioada de timp cea mai potrivita este de aproximativ un an de zile.

Acestea nu sunt singurele solutii, insa noi v-am enumerat doar o parte dintre ele.

Imbunatatirea vitezei de incarcare atat a site-ului per total, cat si a paginilor separate ar trebui sa fie luata in considerare atunci cand participam in lumea online!

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *